امـام صـادق عـلیـه السلام فرمود: روزی پیغمبر (ص ) نزد عایشه بود ناگاه مردی اجازه شـرفـیـابی خواست ، رسولخدا (ص ) فرمود: چه مرد بدی است از این تیره و قبیله ، پس عـایشه برخواست و به درون اطاق رفت و رسول خدا (ص ) اجازه ورود به آن مرد داد، همینکه وارد شـد حـضـرت بـا روی بـاز از او پذیرائی کرد و با او به گفتگو پرداخت تا هنگامیکه بـه پـایـان رسـانـیـد و آنـ مـرد از نزدش بیرون رفت ، عایشه (برگشته ) و عرض کرد: ای رسـول خـدا در حـالیـکـه شـما این مرد را به بدی یاد کردی با روی باز از او پذیرائی کـردی ؟ در ایـن هـنـگـام حـضـرت فـرمـود: از بدترین بندگان خدا کسی است که که برای دشنام گوئیش هم نشینی با او را بد دارند.

وضیح :
مـجـلسـی (ره ) گـویـد: آنـچـه حـضـرت در آخـر حـدیـث فـرمـود: کـه از بدترین بندگان خـدا…،)))یـا عـذر اسـت بـرای آنـچـه نـخـسـت فـرمـود، یـا بـرای آنـچـه در پـایـان عمل کرد یا برای هر دوی آنها، و این حدیث دلالت برجواز مدارا کردن با فاسق و جواز غیب او دارد، و گویند آن مرد عیینه بن حص فزاری یکی از سران شرور عرب بوده است .
اصول کافی جلد ۴ باب کسیکه برای بدیش از او پرهیز کنند روایت ۱
****************************
از امـام صـادق عـلیـه السـلام روایـت شـده اسـت کـه رسـول خـدا (ص ) فـرمـود: بـدترین مردم در روز قیامت نزد خدا کسانی هستند که از ترس بدی و شر آنها احترام و اکرامشان کنند.
اصول کافی جلد ۴ باب کسیکه برای بدیش از او پرهیز کنند روایت ۲
****************************
امام صادق علیه السلام فرمود: کسیکه مردم از زبانش بترسند، او در آتش است .
اصول کافی جلد ۴ باب کسیکه برای بدیش از او پرهیز کنند روایت ۳
****************************
جـابـر بن عبد الله گوید: که رسولخدا (ص ) فرمود: بدترین مردم در روز قیامت آنانند که از ترس بدی و شرشان اکرام و احترام شوند
اصول کافی جلد ۴ باب کسیکه برای بدیش از او پرهیز کنند روایت ۴
****************************.